sobota, 2 stycznia 2010

Podsumowanie grudnia

Mija osiemnasty miesiąc mojej działalności w ramach bloga. W grudniu powstały 4 wpisy, od początku funkcjonowania strony 121. Raczej mało, ale mieliśmy okres świąteczny, który nie sprzyjał aktywności. Z komentarzami również było kiepsko - mimo wszystko dziękuję za aktywność.

1) Podsumowanie listopada

2) ETFy już niedługo u nas!

3) Świąteczne lokaty

4) Alior Bank podnosi opłaty za kartę

Grudzień nie był najlepszym miesiącem dla giełdowych inwestorów. WIG20 zyskał w przeciągu ostatnich 31 dni blisko 4 procent. Mimo wszystko spora rzesza liczyła na rajd świętego Mikołaja, czy tradycyjny window dressing pod koniec kwartału i roku.

Nadal jednak tkwimy w trendzie bocznym i poruszamy się wewnątrz konsolidacji na poziomie 2200-2400 punktów. Trzeba również odnotować coraz mniejsze wahania, które w najbliższym czasie prawdopodobnie wyklarują wyjście z konsoli.

Wydarzeniem miesiąca były z pewnością obniżki ratingów dla Dubaju, Grecji czy perspektywy ratingu dla Hiszpanii. Jak widać, inwestorzy zapatrzeni w głównych graczy globalnej gospodarki, zapomnieli o państwach, które mają chroniczne problemy ze swoim zadłużeniem.

Oprócz tego poznaliśmy komunikat FEDu, który jednoznacznie stwierdził, że zakończył akcję ratunkową pod kryptonimem "drukowanie pieniędzy". Wpłynęło to niejako na dolara, który zdecydowanie umacnia się od początku grudnia.

Warto również wspomnieć o trzeciej gospodarce świata - Chinach, które na przyszły rok prognozują wzrost PKB na poziomie 8 procent. Analitycy jednoznacznie stwierdzają, że założenia są bezpieczne i chińska gospodarka jeszcze bardziej przyśpieszy.

Przed nami styczeń w którym jak co roku, inwestorzy ekscytują się tzw. "efektem stycznia". Trzeba jednak trzymać rękę na pulsie, aby "defekt stycznia" nie zrujnował naszego portfela :)


Na blogu w styczniu planuję jedną zmianę. Chodzi o narzędzia których używam do prezentacji wyników ankiety. Zamienię Excela (który jest prosty ale nie tak efektowny) na Swiff Chart polecany przez Marcina z bloga Rentier. Mam nadzieję, że taka zmiana wam się spodoba i pomożecie mi dobrać odpowiednią kolorystykę (która nie jest jeszcze ostateczna).

Oprócz tego od 1 stycznia zauważalny jest również spadek wynagrodzenia (o 2/3 !!!) za pojedyncze kliknięcie w reklamę dostarczaną przez serwis Adkontekst. Boli to tym bardziej, że jeszcze w styczniu muszę przedłużyć domenę na kolejny rok. Mam nadzieję, że zamieszanie jest związane z początkiem nowego roku i w najbliższych dniach wszystko wróci do normy. W przeciwnym razie będę zmuszony przeprosić się z Google Adsense.

Jak co miesiąc, prezentuję teraz listę trzech blogów, które skierowały największy ruch na moją stronę.

1) Oszczedzanie.net - jak zwykle blog Pawła Katy jest bezkonkurencyjny.

2) Milion z tysiąca - nowa pozycja na liście i zarazem małe zaskoczenie. Mimo wszystko teksty są tam ciekawe i serdecznie polecam.

3) Appfunds - tym razem trzecie miejsce dla Zbyszka z blogu Appfunds. Prawdopodobnie dzięki kilku komentarzom i śladowej aktywności na czacie.

Na sam koniec czas najwyższy podsumować ankietę w której mogliście głosować przez cały grudzień. Pytanie brzmiało: "Czy wierzysz, że kryzys gospodarczy już się skończył?". Jej wyniki możecie prześledzić na załączonym poniżej obrazku. Dodam tylko, że większość z was (ponad 57 procent) przewiduje drugie dno kryzysu. Już teraz gorąco zachęcam do wzięcia udziału w najnowszej ankiecie, którą możecie znaleźć jak zawsze w prawym górnym rogu.


7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Teraz wykresy wyglądają o niebo lepiej i tak możesz zostawić. Mam nadzieje że w tym miesiacu zwiekszysz swoja aktywnosc.

Maciek

INEED$ pisze...

A można wiedzieć czemu używasz Ad Konteksta a nie Ad sense :) ?


Pozdrawiam:)

Cheed pisze...

@Maciek - postaram się napisać w tym miesiącu więcej wpisów :) Stay Tuned :)

@INEED$ - Dostałem bana przez złośliwego klikacza i niestety nie rozpatrzyli mojego odwołania pozytywnie. Mogłem wtedy założyć nowego maila i powiązać z nim nowe konto, ale trochę zrazili mnie tą sytuacją (nie radzą sobie ze złośliwymi kliknięciami).

Pozdr.

INEED$ pisze...

No widzisz, mam podobną sytuację jak Ty. Czekam na odwołanie już z 2 tygodnie.

Co do założenia nowego konta, wolno tak założyć drugie :P? Będziesz zakładać na siebie? Tak jak poprzednie?

A jak jesteś zadowolony z AdKontekts? Jakie zarobki?

Cheed pisze...

Nie wolno i ryzykujesz, że drugi raz Cie zbanują. Nie mam jednak specjalnych sentymentów, tym bardziej że po otrzymaniu kilku wypłat zbanowali mi konto na którym miałem już 80$. To nie jest podejście partnerskie, ale nie czas aby płakać nad rozlanym mlekiem.

Co do Adkontekst to kiedyś recenzowałem już ten program - szczegóły TUTAJ.

Pozdr.

Łukasz pisze...

Ja wolałem wykresy typu "pie chart". Czytelnie przedstawiały strukturę procentową, a te słupki już nie są takie jasne. Poza tym kolorki były niezłe i żadnego tła które tylko czyni wykres hałaśliwym i mniej czytelnym.

Cheed pisze...

@Łukasz - w przyszłym miesiącu spróbuję popracować nad wyglądem tych wykresów, ale raczej pozostanę przy Swiff Chart (a nie Excelu).

Pozdr.

Podobne posty