niedziela, 1 listopada 2009

Podsumowanie października

Mija szesnasty miesiąc mojej działalności w ramach bloga. W październiku powstało 6 wpisów, od początku funkcjonowania strony 112. Cieszy wzrost mojej aktywności po kiepskich miesiącach wakacyjnych. Z komentarzami było trochę lepiej - powstało ich 43. Bardzo dziękuję - utwierdzają mnie w przekonaniu, że to co robię ma sens.

1) Podsumowanie września

2) Karty kredytowe cz. 3

3) Psychologia jednostki

4) PoecamBank

5) PGE - megaoferta

6) PGE z dużą redukcją

Październik był udanym miesiącem dla giełdowych inwestorów. Nie potwierdził tym samym swojej złej sławy - miesiąca krachów. WIG20 zyskał w przeciągu ostatnich 31 dni 0,84 procent. Taki wynik zawdzięczamy głównie gorszej drugiej części miesiąca na której złożyło się kilka wydarzeń (np. olbrzymie emisje PGE, PKO BP czy podkoloryzowany odczyt PKB w USA). Wydarzeniem miesiąca było z pewnością ustanowienie nowych tegorocznych szczytów na poziomie 2416,94 punktów. Przed nami listopad w którym zadebiutuje PGE (PDA już 5 listopada). Będzie on ważny również ze względu na zbliżający się okres, który inwestorzy nazywają "rajdem świętego Mikołaja". Ciekawe, czy po tak udanym ostatnim półroczu, inwestorzy nadal mogą liczyć na zyski?


Na blogu we wrześniu nie było większych zmian. Zauważalna jest większa popularność klikania w reklamy za co wszystkim serdecznie dziękuję. Mam nadzieję, że wiedza przekazywana na tym blogu, przydaje się wam do lepszego zarządzania swoim portfelem.

U zaprzyjaźnionych blogerów w zeszłym miesiącu zauważyłem ciekawą praktykę reklamowania blogów, które kierują do nas największą liczbę użytkowników(statystyki Google Analitycs). Postanowiłem, że ta rubryka będzie pojawiać się tutaj co miesiąc.

1) Oszczedzanie.net - podobnie jak w poprzednim miesiącu, blog Pawła Katy skierował na moją stronę największy ruch. Ma to na pewno związek z moją aktywnością przy okazji komentowania nowych notek.

2) Appfunds - najbardziej poczytny blog o inwestowaniu, wiec nie ma się czemu dziwić. Kieruje na każdy linkowany blog wielu czytelników.

3) Rentier - tu zmiana w porównaniu z poprzednim miesiącem. Na trzeciej pozycji pojawił się blog Marcina, który opisuje drogę "od zera do milionera". Warto zajrzeć, wpisy pojawiają się regularnie a dyskusje pod nimi są naprawdę ciekawe.

Na sam koniec czas najwyższy podsumować ankietę w której mogliście głosować przez cały październik. Pytanie brzmiało: "W jakim BM masz swój rachunek?". Jej wyniki możecie prześledzić na załączonym poniżej obrazku. Aż 61 procent zebrał zestaw mBank i Alior Bank (odpowiednio 38 i 23 procent), który polecałem między innym w poradnik inwestowania dla początkujących. Reszta biur nie przebiła się jakoś szczególnie w tej ankiecie, dziwi niski wynik zachwalanej wszędzie Bossy. Już teraz gorąco zachęcam do wzięcia udziału w najnowszej ankiecie, którą możecie znaleźć jak zawsze w prawym górnym rogu. Zobaczymy czy posiadacie umiejętność przewidywania przyszłości :)



3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Alior Bank mnie kilka razy zawiódł ale i tak jestem z niego bardzo zadowolony. Konto w mBank przydaje się przy niektórych okazjach(ostatnio debiut PGE i 0% prowizji). Ten zestaw jest naprawde dobry.

Maciek

Marek pisze...

Być może dla większości młodych inwestorów barierą dla korzstania z Bossy jest wymagana wpłata 5000 tysięcy złotych na początek. Jak byłem studentem to była to dla mnie na początek zaporowa kwota. Potem założyłem rachunek w innym DM, i już nie było potrzeby zakładać kolejnego rachunku maklerskiego.

Cheed pisze...

@ Maciek - awarie zdarzają się w każdym BM, Alior tutaj nie jest wyjątkiem. Cieszy mnie to, że stale pracują nad rozwojem, co dobrze rokuje na przyszłość.

@ Marek - rzeczywiście ten warunek jest w pewnym sensie archaiczny i Bossa powinna z niego zrezygnować. Może wreszcie pójdą po rozum do głowy? :)

Pozdr.

Podobne posty