środa, 3 czerwca 2009

Podsumowanie Maja

Minął jedenasty miesiąc mojej działalności w ramach bloga - do rocznicy coraz bliżej. W maju powstało w sumie 6 wpisów, od rozpoczęcia działalności w lipcu – 88. Po raz kolejny posypało się komentarzami, tym razem powstało ich 51.

1) Podsumowanie kwietnia

2) Transfer portfela

3) Jak zacząć inwestować na giełdzie?

4) Alior Bank cz. 3

5) BOŚ Konto Wyjątkowe

6) Adkontekst

Maj był na giełdzie bardzo nudnym miesiącem. Utknęliśmy w 100 punktowej konsolidacji z której wybicie przyszło w pierwszych dniach czerwca. Zgodnie z obietnicami w maju ograniczyłem swoją aktywność do minimum, udały się dwie spekulacje na Orlenie oraz Instalu, wypadłem natomiast na SL z Trakcji.



Na blogu nie doszło w tym miesiącu do znaczących zmian. Wypadło kilka reklam, niepokojące jest stale obsuwające się w dół okienko czata na którym umieszczam opisy i założenia moich transakcji giełdowych a wiem, że wiele osób na nie czeka.

Maj był kolejnym miesiącem w którym używam rachunku maklerskiego Alior Banku. Skończył mi się niestety bezpłatny miesięczny pakiet pełnego arkusza i znowu muszę radzić sobie z jedną ofertą kupna i sprzedaży. W trakcie miesiąca doszło również do jednej poważnej awarii w której przez cały dzień nie można było zalogować się na konto. Mam nadzieję, że historia się więcej nie powtórzy a ta awaria była tak naprawdę okazją do wdrożenia nowych funkcjonalności. Z nowinek można odnotować pojawienie się w Aliorze pierwszych funduszy inwestycyjnych.

Wczoraj dzwoniła do mnie również pani z Open Finance i chciała namówić na przedłużenie kończącej się w piątek 5 miesięcznej lokaty oprocentowanej na 10%. Zaproponowała bonusowe 0,5% do obecnie obowiązującej oferty bądź Lokatę Wspólną. Wstępnie odmówiłem, bo nie jest to żadna świetna oferta, skoro póki co na koncie oszczędnościowym w Getin Banku mam 6%. Jak zmniejszą oprocentowanie, to się będę martwił. Na czacie pojawiły się również głosy zaprzyjaźnionych blogerów odnośnie monet kolekcjonerskich. Szczerze przyznam, że nigdy nie interesowałem się tematem, ale w perspektywie zbliżającej się olbrzymiej presji inflacyjnej, warto rozejrzeć się za monetami/sztabkami. W przeciągu kilku najbliższych dni nadrobię braki i postaram się opisać swoje przemyślenia.

Na sam koniec czas najwyższy podsumować ankietę w której mogliście głosować przez cały maj. Pytanie brzmiało: "Czy wierzysz że to już koniec kłopotów z amerykańską gospodarką?". Jej wyniki możecie prześledzić na załączonym poniżej obrazku. Trzeba przyznać, że po raz kolejny wykazaliście się dużym pesymizmem. Trudno jednak mieć inne zdanie, skoro w ostatnim czasie urośliśmy już o 700 punktów a jaskółek zapowiadających rozwój gospodarczy jak na lekarstwo. Już teraz gorąco zachęcam do wzięcia udziału w najnowszej ankiecie, którą możecie znaleźć jak zawsze w prawym górnym rogu.


Brak komentarzy:

Podobne posty