sobota, 13 czerwca 2009

Lokata na 14 procent?

Na początku czerwca wróciły do mnie pieniądze z internetowej lokaty w Open Finance, która założona została na 5 miesięcy z oprocentowaniem rocznym na 10 procent. Jak niektórzy pamiętają, 10 procent jest dla mnie progiem opłacalności, ponieważ nawet po odjęciu podatku Belki, jestem w stanie dwukrotnie pobić inflację.


Mimo wszystko, wakacje co roku są okresem posuchy na giełdowym rynku. Zarabiać można zawsze, zwykle jednak obroty maleją a na sesjach wieje nudą. Z pewnością zauważył to każdy, kto handlował kiedyś akcjami w okresie lipiec – sierpień. W ostatnich dniach postanowiłem poszukać krótkiego depozytu na te 3 – 4 miesiące, aby w tym czasie ochronić moje pieniądze przed niszczącym wpływem inflacji.

Pierwszym depozytem, który przykuł moją uwagę jest lokata w AIG. Zakładana przez internet oferuje najwyższe oprocentowanie dostępne na rynku. Mowa jednak o produkcie 9 miesięcznym, który da nam 6,8 procent w skali roku. 9 miesięcy to dla mnie zdecydowanie za długo. Jeśli ktoś będzie jednak zainteresowany to podaję link.

Drugim produktem, który mnie zainteresował jest Lokata Wspólna w Open Finance. Jest to 4 miesięczny depozyt a jego oprocentowanie zależy od ilości klientów, którzy ją założą do 23 czerwca. Obecnie oprocentowanie wynosi 6,65% i patrząc po dotychczasowym przyroście nowych klientów, zakończy się prawdopodobnie na 6,7%. Więcej informacji tutaj. Od siebie dodam, że część moich pieniędzy trafiła właśnie tam. Miłym dodatkiem może być, przed wpłatą pieniędzy na Lokatę Wspólną, założenie 7 dniowego depozytu Na Start, który oprocentowany jest na 10% w skali roku. Więcej informacji tutaj. Pamiętajcie że możecie złożyć dwa wnioski na raz a następnie na wpłatę pieniędzy na rachunek lokaty macie 14 dni, czyli w sam raz aby skorzystać z obu depozytów.

Ostatnim, najciekawszym produktem według mnie jest 4 miesięczna lokata, zakładana w Fortis/Dominet Banku, oprocentowana na 6,6 procent. Jeśli jednak się postaramy i pokombinujemy, to możemy uzyskać magiczne 14 procent w skali roku. Szacunki nie uwzględniają podatków, płaconych na poszczególnych etapach. Jak to zrobić? Korzystamy z dobrze nam znanych programów partnerskich o których wspominałem np. przy okazji kart kredytowych.

Na początku musimy zarejstrować się w programie partnerskim Bankiera. Następnie z właśnie założonego konta pobieramy skrypt, umożliwiający nam otwarcie depozytu w Fortis/Dominet Banku. Zostawiamy swoje dane i czekamy na telefon pracownika, który zgłosi się do nas po kilku dniach i umówimy na wizytę. Za taki telefon kontaktowy w którym będziemy zainteresowani założeniem lokaty dostaniemy 25 złotych. Po dodaniu 22 złotych zysku z lokaty na 1000 złotych(minimalna kwota) wyjdzie nam magiczne 14 procent. Aby móc wypłacić pieniądze z programu partnerskiego, musimy uzbierać 100 złotych, czyli np. 4000 złotych dzielimy na 4 równe depozyty i prosimy o pomoc członków rodziny. Jeśli ktoś uważa, że jest z tym za dużo zachodu, może skorzystać z innych produktów i dostać za nie prowizje. Wspominałem już o kartach kredytowych, zauważyłem również że część osób zainteresowanych jest pożyczkami społecznościowymi. Za rejstrację po przez program partnerski w Kokos.pl dostaniemy 13 złotych plus 0,25% kwoty pierwszej transakcji udzielenia/wzięcia pożyczki.

PS: przepraszam wszystkich za nieregularne wpisy, tak prawdopodobnie będzie wyglądał czerwiec. Pamiętajcie, że jak zawsze najważniejsze bieżące informacje podaje na czacie po prawej stronie.

12 komentarzy:

SVInvestment pisze...

Dla mnie chyba jednak trochę za dużo z tym zachodu, dlatego pieniądze z właśnie kończącej się lokaty w OF przeznaczę na 6,06% netto w Eurobanku - niech czekają na dogodny moment wejścia.
Oprócz tego planuję rychłe wyjście z akcji i funduszy akcyjnych. Moim zdaniem ostatnie wzrosty nie mają zupełnie fundamentów i ta bańka niedługo pęknie. Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli zacznę regularne zakupy i powrót walorów do portfela od 1800 punktów na wig20.
W każdy razie dobry wpis. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

to jest bzdura jakaś i pieprzenie w bambus a nie 14%

Cheed pisze...

Trochę z tym zachodu jest w końcu trzeba się gdzieś zarejstrować, wypełnić wniosek i udać do oddziału żeby założyć lokatę. Mimo wszystko 14% kusi i według mnie warto szukać nowych metod zarobku i optymalizacji.

Pozdr.

Adam W. pisze...

PP Bankiera jest ciekawy, ale te 25zł z założenie lokaty - nieźle się wykosztowują. Można od banku te kilka złotych wyciągnąć.
W PP Bankiera są też produkty z OF, ale prowizje dużo mniejsze, jak będę coś zakładał u nich, sprawdzę czy to rzeczywiście nalicza.

www.waldekr.prv.pl pisze...

czy ktoś to już sprawdził, ze za samo zainteresowanie podczas rozmowy telefonicznej naliczają wspomniana prowizję w PP Bankiera? Nie wydaje mi sie to takie oczywiste - kiedys testowalem to z innymi bankami i okazalo sie, że nie bylo tak prosto (np. noble bank). Bardzo prosze kogos o sygnal czy to faktycznie zadzialalo w czyims przypadku... Pozdrawiam

Cheed pisze...

Przy opisie w Tabeli Prowizji i Opłat jest wyraźnie "Za każdy prawidłowo wypełniony i wysłany formularz będący zgłoszeniem zainteresowania lokatą (przez prawidłowe wypełnienie formularza rozumiemy podanie danych umożliwiających kontakt telefoniczny z klientem, który będzie zainteresowany produktem) Obowiązuje od 05.05.09 do 30.06.2009". Do mnie telefonowano w piątek i nadal wniosek mam jako Oczekujący na potwierdzenie. Jak jego status zmieni się na Zaakceptowany to dam znać.

Pozdr.

Zdzisław pisze...

Dzieki za cynk o systemie partnerskim Bankiera. Kiedys bylem tam zarejestrowany ale umowa wygasla wskutek braku przychodów. Dzisiaj zapisalem się ponownie i zamierzam wypróbować Twoje sposoby.

parasite pisze...

Ale czy w SP Bankiera na pewno dostanę kasę jak otworzę konto na własne dane? Sprawdzał ktoś?

Cheed pisze...

Oczywiście :) Dlatego też nikt świadomy finansowo nie bierze kredytu hipotecznego w banku, tylko robią to po przez PP Bankiera albo mBanku i dostają za to np. 0,6% wartości udzielonego kredytu. Dla kredytu na 300tys zł zwróci się te 1800zł :)

To z FAQ PP Bankiera:

"1. Kto może być klientem?

Czy Partner może dla siebie zamówić produkt oferowany w Systemie Partnerskim i otrzymać za to prowizje?

Oczywiście! Jeśli tylko zostaną spełnione warunki do naliczenia prowizji za dany produkt (szczegółowe informacje w tabeli prowizji), to Partner otrzyma prowizję.

Jestem uczestnikiem SP - czy moja żona może założyć sobie konto przez moją podstronę w SP i ja dostanę prowizję za jej wniosek?

System Partnerski nie nakłada ograniczeń na potencjalnych klientów - może to być bliższa lub dalsza rodzina, znajomi, współpracownicy lub całkiem obce osoby.
"

Michał pisze...

Hmmm brzmi ciekawie, chyba się zarejestruję :)

Cheed pisze...

Pieniądze same do nas nie przyjdą, ale jeśli się postaramy to dobrze mieć nawet te 4 tysiące(4 lokaty po tysiąc złotych) na 14 procent.

Pozdr.

Anonimowy pisze...

Noo nie ma to jak zakładanie marnych lokat jak giełdy odbijają od dołków :-)

Podobne posty