niedziela, 22 stycznia 2012

Prowizja od wypłaty dywidendy z ETFWIG20L?

W połowie grudnia, wszyscy posiadacze jednostek ETFWIG20L, którzy nabyli prawo do dywidendy, otrzymali ją. Oczywiście nie obyło się bez tygodniowego opóźnienia, w końcu środki z dywidendy musiały przebyć zawrotną drogę z Luksemburga do Polski. Ostatecznie, pieniądze dotarły do inwestorów ze wszystkich domów maklerskich ok. 21 grudnia. 20 stycznia, logując się na swoje konto w Alior Banku zauważyłem dziwną operację. Jej kwota nie była zawrotna (47 groszy), natomiast zadziwił mnie sam fakt jej zaistnienia. Poniżej wklejam zdjęcie.


Próżno szukać uzasadnienia pobrania tej opłaty w Taryfie Prowizji i Opłat. Wczoraj wysłałem stosowne zapytanie do Biura Maklerskiego Alior Banku. Mam nadzieję, że w najbliższych dniach dostanę odpowiedź, która wyjaśni moje wątpliwości. Oczywiście nie zapomnę się nią z wami podzielić.

PS: Czy u was na rachunkach również macie taką operację? Pytanie kieruję zarówno do klientów BM Alior Banku jak i innych biur.

EDIT: Dostałem odpowiedź z BM Alior Banku. Okazało się, że ta prowizja została pobrana na podstawie 18 pkt. Taryfy Prowizji i Opłat i jest związana z opłatą jaką pobrał Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych za "pośrednictwo w usługach związane z instrumentami zarejestrowanymi w depozycie zagranicznym". W ubiegłym roku nie przypominam sobie takiej opłaty, także niestety należy przyznać, że KDPW skutecznie zmniejsza atrakcyjność tego instrumentu.

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

U mnie w mbanku nic takiego nie było.

Anonimowy pisze...

nie jest to oplata zwiazana z przewalutowaniem jednostek dywidendy na zlotowki ?

Cheed pisze...

Być może, natomiast nie znalazłem takiej opłaty w TPiO. Poczekajmy na odpowiedź samego BM.

Pozdr.

Anonimowy pisze...

Dobrze ze to wyjasniles bo sam sie zastanawialem skad ta oplata.

forexowy pisze...

każdy chce z tego tortu coś dla siebie czy to dywidenda , lokaty czy inne cuda wianki najlepsze w tym wszystkim to to że to my ponosimy ryzyko inwestycji ,a jak się uda zarobić to stado już czeka na swoje prowizje :)

Cheed pisze...

To jest odpowiedź jaką dostałem:

"Szanowny Panie,



Zgodnie z 18 pkt. Taryfy Opłat i Prowizji Biura Maklerskiego Alior Bank S.A. za pozostałe usługi związane z instrumentami zarejestrowanymi w depozycie zagranicznym, pobierana jest równowartość opłaty pobieranej przez KDPW (Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych). Oznacza to, że opłata która została pobrana z Pana rachunku została naliczona przez KDPW.


Pozdrawiam,
Michał Rakowski

Biuro Maklerskie"

Pozdr.

Podobne posty