środa, 2 września 2009

Nieczyste zagrywki Getin Banku

Od 4 miesięcy posiadam pakiet e-Getin, zakładałem go głównie ze względu na atrakcyjne oprocentowanie rachunku oszczędnościowego, oraz promocję dzięki której za założenie konta dostałem 60 złotych. Nie mam żadnych sentymentów do kont bankowych, dlatego jeśli po roku ich oferta będzie nieatrakcyjna to zamknę konto. Dlaczego dopiero po roku? Wcześniej jest to nieopłacalne ze względu na konieczność poniesienia opłaty w wysokości 50 złotych.


Ostatnio pakiet e-Getin stale mnie zawodzi. Początkowo zmniejszono oprocentowanie z 6% na 5,5%. Oczekiwałem ruchu zgodnego z trendem rynkowym, czyli wprowadzenia dziennej kapitalizacji - niestety nic takiego się nie stało. Następnie zrobiono wielki cyrk z "Lokatą Codzienną", która raz się pojawiała raz znikała aby ostatecznie uniemożliwić jej zakładanie przez internet i dopasować jednocześnie jej oprocentowanie do średniej rynkowej. Widać grupa Leszka Czarneckiego zebrała już odpowiednią ilość klientów i nastał czas spijania śmietanki.

Od pierwszego września wchodzi w życie nowa tabela prowizji i opłat dla pakietu e-Getin. Dla aktywnego klienta w zasadzie na rachunku ROR niewiele się zmienia. Największym zaskoczeniem jest wprowadzenie opłaty za drugi i kolejny przelew w miesiącu z TOP. Opłata ta wynosi aż 9,99zł i to niezależnie czy pobierzemy gotówkę w oddziale, czy dokonamy przelewu na ROR w Getinie bądź w inny banku. Tym samym Getin Bank ze swoją funkcjonalnością przybliżył się do wielokrotnie krytykowanego już eMax+ w mBanku.

Obniżka oprocentowania jest stałą tendencją na rynku (tak ostatnio postąpił na przykład Eurobank - spadek oprocentowania do 5,7%), ale brak dziennej kapitalizacji czy wprowadzanie nowych opłat za standardowe wydawałoby się w dzisiejszych czasach usługi nie jest dobrym kierunkiem. Jeśli Getin Bank w dalszym ciągu będzie starał się jak najczęściej zedrzeć z klienta prowizję to nie mam wątpliwości, że za nieco ponad pół roku moje oszczędności powierzę innemu bankowi.

PS: Alior Bank wprowadził możliwość modyfikowania zleceń giełdowych, dzięki czemu ich rachunek maklerski stał się już niemal kompletny.

PS2: Spadło również oprocentowanie konta oszczędnościowego w Inteligo i wynosi ono obecnie od 3,75%(dla większości ludzi) do 4,5%.

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Jestem w podobnej sytuacji i tez chyba zrezygnuje.

Pawel

ofe.bblog.pl pisze...

A ja skorzystałem z Polbanku... dają 6,5%, kapitalizacja dzienna, w ramach jednego konta 3 mocnooszczędzające bez żadnych kosztów ukrytych, zatem po 13'700 zł można na każde śmiało wpłacić. Kto by pomyślał, że jeszcze rok temu utożsamiałem Polbank=RYZYKO :)

Cheed pisze...

Rzeczywiście ich oferta jest atrakcyjna ale wypłaty bez prowizji są tylko w placówkach a ja takiej w swoim mieście nie mam także odpada. Póki co zostanę przy Getin Banku, te 5,5% to nie jest jakoś strasznie mało, szkoda że tylko raz można wypłacać.

Pozdr.

SpeX pisze...

@ofe.bblog.pl Szkoda iż mają tak okropną bankowość internetową :/

przyszly_rentier pisze...

Polbank też około 20 września zmienił zasady oprocentowania "Konta Mocno Oszczędzającego" - po zmianie TYLKO środki do kwoty 5.000 zł oprocentowane są na 6,5% rocznie, powyżej 5K już tylko na 5%. Kapitalizacja odsetek codziennie, bez podatku 'Belki'. Można założyć 3 takie konta, prowadzenie konta/kont bezpłatne.

Podobne posty