czwartek, 8 września 2011

Załóż konto w Aliorze przelewem

Wszyscy już się przyzwyczailiśmy do tego, że startujący w 2008 roku Alior Bank jest od co najmniej kilkunastu miesięcy zdecydowanym liderem jeśli chodzi o oferowanie innowacyjnych produktów. Przypomnijmy, że to dzięki pomysłodawcom "Lokaty Nocnej" na koncie osobistym, możemy obecnie przebierać w ofertach lokat umożliwiających zaokrąglenie podatku Belki do 0 złotych. To również dzięki ich usługom, coraz powszechniejsze staje się udostępnianie funkcjonalności wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce/na świecie za darmo, bądź też po uiszczeniu opłaty ryczałtowej. Jedną z najświeższych nowinek jest umożliwienie otwarcia konta w sposób zdalny - czyli bez wizyty w oddziale, a nawet bez wizyty kuriera! Na czym ta procedura polega?




Chcąc założyć konto online, musimy wypełnić internetowy wniosek. Już na samym początku, system zapyta nas, w jaki sposób chcemy podpisać umowę z bankiem. Bez obawy należy wtedy wybrać opcję: "Chcę potwierdzić umowę przelewem".


Po wybraniu tej opcji, system umożliwi Ci podpisanie umowy, wykonując przelew na wskazany przez Alior Bank rachunek. Po wysłaniu wniosku na podany przez Ciebie adres e-mail otrzymasz wiadomość z numerem rachunku, na który należy przelać dowolną kwotę. Kwota ta będzie oczywiście po aktywacji konta do Twojej dyspozycji.

"Umowa zostanie zawarta, jeżeli wpisane przez Ciebie dane z wniosku będą zgodne z danymi przelewu. Po pozytywnej weryfikacji przelewu i wniosku, otrzymasz wiadomość z Banku z umową, w której wskazany będzie Twój numer klienta, niezbędny do korzystania z Systemu Bankowości internetowej" - to bezpośredni opis, zaczerpnięty ze strony banku. Bazując na opinii dobrego znajomego mogę potwierdzić, że wszystko odbywa się właśnie w taki sposób.

Teraz pytanie podstawowe, co nam daje takie konto? W jaki sposób sam go używam?

1) Konto Osobiste - Alior Bank posiada sieć około 400 placówek rozsianych po całej Polsce, dzięki czemu zyskujemy marmurkowy bank do gotówkowej wpłaty/wypłaty środków z konta. Prowadzenie samego konta jest oczywiście darmowe, podobnie jak przelewy z bankowości internetowej czy inne standardowe czynności. Dodatkowo, mamy możliwość uruchomienia lokaty nocnej z oprocentowaniem 4 procent dla połowy środków. Karta debetowa jest płatna, ale nie obligatoryjna (5-9 zł, ja o nią nie wnioskowałem).

2) Konto Oszczędnościowe - możemy je otworzyć w dowolnym momencie, również bez wizyty w oddziale (np. poprzez system bankowości internetowej). Samo konto daje nam stosunkowo wysokie oprocentowanie - 4,35 proc. z dzienną kapitalizacją odsetek. To więcej niż w klonach spod znaku Leszka Czarneckiego (Open Online/Getin Online/Idea Bank). Do kwoty 20 860 zł nie jest naliczany podatek Belki co oznacza, że konto to jest odpowiednikiem standardowego konta 5,4 proc. z kapitalizacją miesięczna.

3) Rachunek Maklerski - wiele już o nim pisałem u mnie na blogu. Można o nim poczytać tutaj, tutaj i tutaj :) Dodam tylko, że nadal jest to mój główny rachunek, z którego korzystam na co dzień i nie narzekam. W przeszłości zdarzały się awarie (przypadłość młodego wieku), natomiast teraz system jest o wiele bardziej stabilny. Oczywiście prowadzenie rachunku jest darmowe. Same prowizje nie wyglądają najgorzej - 0,38 proc. od wartości transakcji (minimum 3 zł).

Podsumowując, nie ruszając się z domu (podpisanie umowy przelewem), możemy sobie złożyć całkiem niezły i zupełnie darmowy zestaw przelewowo-oszczędnościowo-inwestycyjny. Więcej o samym koncie można poczytać tutaj. Co sądzicie o ich ofercie i takiej możliwości zawarcia umowy na odległość?

6 komentarzy:

matipl pisze...

Niestety Alior to żadna rewelacja.
Obsługa często kiepska, system internetowy kiepski. I co kilka miesięcy myślą jak znów oskrobać nas ze złotówek.
Konto firmowe zamknięte, osobiste jest jako n-te...
Przeniosłem kilka usług do Citi i jestem bardziej zadowolony.

Cheed pisze...

Jeśli chodzi o moje doświadczenia - obsługi lepszej nigdzie nie miałem. Podejście maksymalnie profesjonalne. Co do systemu internetowego, to jest on według mnie wygodniejszy i czytelniejszy niż ten z mBanku (stawiany jako wzór). Jeśli chodzi o Citi - nigdy nie miałem tam konta, nigdy nie wychodzili do mnie z promocją, która by mnie przekonała.

Pozdr.

Student pisze...

Witam
Jeśli chodzi o obsługę to jestem zadowolony. Założyłem miesiąc temu konto, a wczoraj zadzwonił konsultant żeby zapytać, czy się podoba i podpowiedzieć, gdybym nie dotrarł do pewnych funkcji.
Konto maklerskie daje mi więcej możliwości niż mBank, ale moim zdaniem NOL jest mało czytelny i intuicyjny. ALe da się to dostosować. Ogółnie jestem zadowolony.
Pozdrawiam

Cheed pisze...

PS: Tutaj trochę o skubaniu złotówek przez Citi... ;)

Kinia pisze...

dostaniesz nowy rachunek bankowy odemnie za dobry tekst :) akurat chcialem na szybko konto zalożyć wiec wykorzystam twoje info

Cheed pisze...

Oby dobrze służył :)

Pozdr.

Podobne posty