wtorek, 2 kwietnia 2013

Rostowski: podarowaliśmy Polakom 80 mld zł

Zwykle w moich wpisach jest mało polityki, ale takiego "kąska" nie mogłem pominąć. Ministerstwo Finansów opublikowało w ostatnim czasie raport pt. Preferencje podatkowe w Polsce. Wynika z niego, że łączna wartość korzyści finansowych w 2011 r. płynących od Ministerstwa Finansów do obywateli to aż 79,1 mld zł. Rok wcześniej wsparcie wyniosło 73,8 mld zł.


Jako obywatel i podatnik chciałem bardzo podziękować Janowi Vincentowi Rostowskiemu, że w 2011 roku zabrał mi nieco mniej, niż jeszcze rok wcześniej. Mówienie jednak o pewnej formie podarowania środków, jest nie na miejscu, bo to działa w drugą stronę. Podatek jest świadczeniem pieniężnym od podatnika do władzy publicznej - a nie odwrotnie. I tego, nasz najlepszy minister finansów, miłościwie nam panujący od ponad pięciu lat, nigdy nie powinien zapomnieć.

Co do jakości rzekomych ulg podatkowych, to na ich temat wypowiedział się już m.in. prof. Witold Modzelewski np. tutaj. Rzeczywistość jest jak widać brutalna i nawet podawanie tak dramatycznych danych w lukrowanej formie nie zakłamie obrazu - państwowy dług publiczny wzrósł w ubiegłym roku o ponad 25 mld złotych... 

Koszt budowy Stadionu Narodowego to ok. 2 mld złotych (rozłożone na 4 lata). To tak dla kontrastu, ile pisało się/mówiło się o drożyźnie na Stadionie Narodowym, a jak mało wspomina się o drobnym szczególe w wysokości 25 mld zł.

Co nas czeka w najbliższych dniach? Wszystkim zainteresowanym własnymi emeryturami oraz rynkiem kapitałowym pozostaje śledzić kolejny etap dobijania emerytur kapitałowych w formie "przeglądu funkcjonowania OFE". To znacznie prostsze, niż poradzenie sobie z prawdziwymi problemami, które trapią finanse publiczne...

42 komentarze:

Anonimowy pisze...

Dobrze napisane!

Lokata pisze...

Moim zdaniem te wszystkie ulgi są trochę bez sensu. Do podatnika trafiają grosze, których on właściwie nie odczuwa. Lepiej tą kwotę przeznaczyć na coś co posłuży wszystkim obywatelom. Ulgi dostają często niekoniecznie ci, którzy ich potrzebują.

najlepsze lokaty bankowe pisze...

Nasz rząd potrafi tylko chwalić się wykorzystując każdą sposobność. Czasami pretekst do zaprezentowania "wielkich" sukcesów jest naprawdę śmieszny.

Marcin pisze...

Jakoś tego nie odczułem..

Aneta pisze...

Niestety ja również nie odczuwam żadnych pieniędzy, które to niby nam ofiarowały...kto mi powie, gdzie one są??

Rafał pisze...

Raczej 80 mln zostało przydzielone do rządu :)

Anonimowy pisze...

Szkoda, że blog padł. Lubiłem tu czytać.

Cheed pisze...

Nie padł, nie padł :-) Czekam po prostu na nową wenę :-) A tak na poważnie, to brak czasu, ale obiecuję, że co jaki czas będą pojawiały się nowe wpisy.

Pozdr.

Neil Shaffer pisze...

Hi,

I hope this message finds you well,

My name is Neil; I'm the affiliate manager @ BinaryOffers.com
I saw that you are promoting few interesting offers,
So I'd like to take this opportunity and invite you to join us.

We offer an Extremely high commissions and the best service online.

I'll be more than happy to start working with you and introduce to you few of our offers
You can send me an email or add me to your Skype (aff.binaryoffers) so we can discuss

All the best my friend,
Neil
Neil@binaryoffers.org

Olek pisze...

Gdzie są te pieniądze? Do mnie jeszcze nie doszły!

Olgierd pisze...

Ekspansywna polityka fiskalna przyniosłaby krótkotrwałe ożywienie. Gdyby rzeczywiście podarowano Polakom 80 mld zł to wzrost gospodarczy nie byłby na poziomie 0,5% czyli w granicach błędu statystycznego!

Wiktor pisze...

Jak ja słyszę o Rostowskim to mnie skręca - póki co żadne jego działanie nie przyniosło ulgi podatnikom.

Anonimowy pisze...

Wiemy wszyscy dokładnie jak wygląda sytuacja z podatkami - możemy się dąsać ale są one elementem gospodarki i nic z tym nie zrobimy.

Ja dlatego uważam, że należy zacisnąć zęby i skupić się na sobie - kształcić by awansować, ogólnie starać się w pracy. Jak nie to stworzyć biznes plan krok po kroku i otworzyć firmę. Wiem, łatwo się mówi ;)

dobry ojciec pisze...

A teraz przepiepszył 24 mld zł :O

Kacha pisze...

zgadzam się z opiniami, że i tak zwykli śmiertelnicy niczego nie odczują..

fryzjer pisze...

Obłuda i to jak daleko posuwa się nasz kochany minister woła o pomstę do nieba! Nie rozumiem jak można mieć czelność mówić coś takiego Polakom.

Anonimowy pisze...

Slyszalem ostatnio wypowiedz pani profesor SGH ze OFE to hazard a ZUS oferuje bezpieczenstwo, rece opadaja... Rozumiem gdyby to mowila przypadkowa osoba ale cos takiego?

Olaf pisze...

Żenada proszę Państwa żenada :(

Katalina pisze...

Szkoda że nic nie dostałam ;(

Jan Martenka pisze...

to jest tak sztuka dyplomacji dla mas, czyli niestety dla większości Polaków. Sprzedać temat w taki sposób żeby jeszcze mu ludzie dziękowali :)

Lech pisze...

tak jak ktoś inny napisał - raczej te 80 milionów trafiło do rządu, a nie do podatników...

pfcg pisze...

Nasz rząd potrafi tylko chwalić się wykorzystując każdą sposobność co on to nam dał.

Marcin pisze...

to tylko około 2200 dla każdego, to w sumie nie wykazał się :(

wartoinwestowac.blog.com pisze...

Ciekawe kto dokładnie dostał te pieniądze, bo na pewno nie ja - ja nie odczuwam przypływu gotówki, ale wręcz przeciwnie - ciągłe podwyżki wszystkiego praktycznie codziennie mi przypominają o tym, że ten kraj nie jest krajem, w którym można normalnie funkcjonować...

mariuszbejzel pisze...

tak podarowałeś, a później zabierasz jak to się mówi kto daje i odbiera ten się w piekle poniewiera :)

Paweł pisze...

A następne tyle podarowali sobie ;)

adamkosedowski pisze...

już jeden był taki co obiecywał ludziom 100 milionów i co nie widziałem, teraz też nie widzę :(

Franek pisze...

Takie czasy, wszyscy coś obiecują.

Misiek pisze...

Gdzie te pieniądze się podziały nie wie nikt.

Krzysiek pisze...

Trzeba mieć tupet żeby pisać takie rzeczy. Szczególnie jak się zamierza ukraść wszystkie pieniądze Polaków, zgromadzone w OFE!

Orzech pisze...

Skandaliczne były wystąpienia i kłamstwa Vincenta. To co on naoszukiwał Polaków, to chyba żaden minister wczesniej!

Halicki pisze...

Nie dał to się podał do dymisji.

Indigo pisze...

Polityk siedząc w restauracji zauważył za innym stolikiem samotnie siedzącą atrakcyjną młodą kobietę więc zdecydował podejść do niej:
- Cześć. Mam na imię Marcin, mam 40 lat, zajmuję się polityką i jestem uczciwym człowiekiem.
- Cześć skarbie. Mam na imię Sara, mam 35 lat, zajmuję się prostytucją i nadal jestem dziewicą.

Zapałka pisze...

Chyba się przejęzyczył, pewnie chciał napisać: ukradliśmy polakom 80 mld PLN!

Halinka pisze...

Wałęsa gdzie jest moje 100 milionów?!

Irena pisze...

Rostowski se poszedł i pieniędzy nie dał

żart pisze...

Oj Panie Vincent. Dobrze że Pana już nie ma, ale to co Pan zostawił...

Marek pisze...

Najpierw zabierają, a potem oddają, nie sądzę, żeby dali cokolwiek czego nie zabrali wcześniej

Unknown pisze...

Pieniądze zabrane z OFE zasilą budżet państwa, czyli zostaną wydane, zbliżają się wybory więc dzielenie i obietnice zaczną się już wkrótce.

http://www.gieldowy-wizjer.pl/

Mamusia pisze...

Balcerowicz musi odejść!

Wally pisze...

Rostowski to niezły oszust!

Anonimowy pisze...

usługi budowlane Słupsk
ocieplenie elewacji Słupsk
instalacje sanitarne Słupsk
remont mieszkania Słupsk
gładzie Słupsk
tynki Słupsk
malowanie mieszkania Słupsk
malowanie elewacji Słupsk
instalacje elektryczne Słupsk

Podobne posty