poniedziałek, 17 września 2012

Internetowy Kantor Alior Banku - Opinia

Alior Bank jest obecnie jednym z najbardziej innowacyjnych banków w Polsce. Co jakiś czas wypuszcza nowe produkty i usługi, które szturmem zdobywają rynek. Nie powinno więc nikogo dziwić, że od dłuższego czasu jest to jeden z moich podstawowych rachunków. Od 2009 roku korzystam również z rachunku maklerskiego z którego jestem bardzo zadowolony. Jednym z najnowszych rozwiązań wprowadzonych przez speców z Alior Banku jest w pełni wirtualny/internetowy Kantor Walutowy. Jak sprawdza się to cudo?



Przede wszystkim, 90 procent operacji jest możliwa do wykonania za darmo. W wirtualnym kantorze nie płacimy za otwarcie, prowadzenie czy też zamknięcie rachunku. Sama rejestracja przebiega sprawnie - szczególnie dla kogoś, kto jest już klientem Alior Banku (dostajemy ten sam login).

Po rejestracji, otwierają nam się cztery podstawowe rachunki - złotówkowy, dolarowy, euro oraz frank szwajcarski. Mając bezpłatne konto w Alior Banku (które założyć można nawet przelewem), uzyskujemy możliwość przelania złotówek na konto w Kantorze. Są one następnie księgowane online co przyśpiesza proces wymiany walut. Dalsza obsługa jest już bardzo intuicyjna - mamy przyciski kupna i sprzedaży.




Ok - do tej pory nie było nic, czego wcześniej nie można było spotkać w innych internetowych kantorach walutowych. To co wyróżnia ten kantor od konkurencji to między innymi możliwość odbierania waluty w jednym z 200 oddziałów Alior Banku w całej Polsce. Odbiór oczywiście jest bezpłatny i jednorazowo możemy wypłacić do 2000 jednostek danej waluty.

Poza wypłatami, mamy możliwość dokonywania bezpłatnych przelewów zagranicznych w opcji kosztowej SHA i to zarówno w trybie normalnym jak pilnym czy ekspresowym. Fajne prawda? :) Szczególnie dla klientów, którzy spłacają kredyty denominowane we frankach szwajcarskich czy też przebywających gdzieś na stypendium za granicą. To kolejna odsłona walki Alior Banku o klientów spłacających kredyt hipoteczny w frankach.


Poza bezpłatnymi przelewami, mamy możliwość podpięcia pod zdefiniowane konta walutowe karty bankomatowej. Karta będzie dla nas bezpłatna, jeśli w ciągu pół roku od jej wydania, wykonamy za jej pomocą co najmniej jedną transakcję. Jeśli chodzi o wypłaty z bankomatów, to na terenie Polski są one bezpłatne. Wypłaty poza granicami, są już obarczone prowizją (0 zł za pierwszą, każda kolejna 9 zł), ale to i tak w tym momencie chyba najtańsza opcja dla kogoś kto wyjeżdża za granice. Karta jest oczywiście wypukła, dzięki czemu mamy możliwość płacenia nią w internecie.

Nie bez znaczenia pozostają rownież kwestie bezpieczeństwa - wymieniamy walutę w Banku, który podlega kontroli Komisji Nadzoru Finansowego, a depozyty w nim są gwarantowane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

Muszę przyznać, że jestem naprawdę pod wrażeniem tej usługi i mam nadzieję, że stanie się ona jeszcze bardziej popularna, między innymi dzięki programowi rekomendacyjnemu. Testowaliście już Internetowy Kantor Alior Banku? Jakie są wasze przemyślenia?

21 komentarzy:

Mateusz Szymczak pisze...

Mam pytanie do Ciebie.
Mam gotówkę zarówno EUR jak i DOL i chętnie bym wpłacił sobie je na konto. Tylko szukam najtańszego sposobu, aby nie przewalutowywać.

Czy mogę to tanio zrobić w Aliorze? Tz ile zapłacę za wpłatę, a potem ewentualnie za przelew tej kwoty do konta walutowego w innym banku?

Cheed pisze...

W Internetowym Kantorze Alior Banku możesz przelewać za darmo wyłącznie walutę tam wymienioną. Oznacza to, że możesz wpłacić za darmo środki do Kantoru, ale niestety za darmo już nie przelejesz.

Otwórz sobie konto walutowe w Alior Banku (prowadzenie bezpłatne) i wtedy wpłać środki bez żadnej prowizji.

Pozdr.

Anonimowy pisze...

Super sprawa z tym kantorem. Dzieki za info i dziwi mnie że tak cicho o nim w internecie.

Coolinarna pisze...

fajny tekst i lekko napisany tak samo jak Kantor :)
jesli chodzi o odbior gotowki to mozemy wyplacic dowolna kwote nie tylko do 2000 jednostek, wystarczy po zalogowaniu do Kantoru zglosic chec wyplaty wyzszej kwoty i wybrac dowolny oddzial

Cheed pisze...

@Anonimowy - niestety, ludzie wolą pisać o 3 dniowych promocjach lokat, gdzie oprocentowanie rośnie o 0,1% w stosunku do innych konkurencyjnych depozytów ;-)

@Coolinarna - dzięki za wskazówkę, nie wiedziałem o tym.

Pozdr.

Unknown pisze...

Konto w aliorze to dobra rzecz, sam mam konto w tym banku. Jeśli chodzi o rachunek maklerski jest to dla mnie dalej czarna magia. Oszczędzać wolę lokując pieniądze w złoto lub srebro. Kursy srebra są ostatnio bardzo obiecujące, stało się ono ostatnio bardzo popularne.

Anonimowy pisze...

a korzystaliście z porównywarki kantorów http://strefawalut.pl - polecam, bez problemu można porównać kursy walut w e-kantorach i wiele innych czynników

Anonimowy pisze...

kantor internetowy ma przyszłosc jeśli ma porównywarke walut

Andzia pisze...

A ja tam nie mam przekonania co do tych internetowych kantorów i osobiście wole wymieniać walutę w zwykłych. Choć powiem szczerze jest to bardzo wygodne bank i kantor w jednym. Może się zastanowię i zajrzę na ceny wymiany przed następną moją transakcją

Cheed pisze...

Wygoda jest bardzo duża, wymiana walut sygnowana przez Alior Bank daje poczucie bezpieczeństwa.

Pozdr.

Unknown pisze...

Szukam właśnie opinii o kantorach internetowych i ten wpis mi się baaardzo przyda. Z drugiej strony mam pytanie - próbowałeś czegoś innego poza kantorem aliorowym? Bo mnie znajomi polecali właśnie albo Aliora, albo Fritz Exchange. Pozdrawiam!

Cheed pisze...

Szczerze powiedziawszy nie próbowałem :) Używam kantoru Alior Banku i jestem bardzo zadowolony. Kursy są ok, środki są gwarantowane przez BFG, walutę mogę wypłacić w jednym z Oddziałów Alior Banku i dodatkowo przelewy pomiędzy moim głównym rachunkiem (Alior Bank), a kantorem są księgowane online :) Czego chcieć więcej? :)

Pozdr.

Irena pisze...

słaby ten kantor ogólnie

Anonimowy pisze...

Ja nie korzystam z tego kantoru, inne oferuję zdecydowanie lepsze kursy. Chociaż na początku kiedy dopiero zaczynałam przygodę z wymianą online, to właśnie zdecydowałam się na Aliora. W końcu jest odnogą banku, więc bezpieczniej i w ogóle ale z przyjściem większej wiedzy zdecydowałam się na coś innego, nie żałuję. Teraz wymieniam na zmianę w dwóch, trzech kantorach w zależności od kursów i ofert jakie proponują. Korzystam też z porównywarek kantorów (kantorbox jest teraz bardzo dobry) ale to też się zmienia bo nie zawsze we wszystkich są aktualne kursy.
Pozdrawiam! :)

Cheed pisze...

Dzięki za opinię :)

Pozdr.

jakikantor pisze...

ja znalazłem ich na stronie jakikantor.pl, nie skorzystałem z nich bo inny kantor w tym czasie oferował bardzo fajną promocje

Unknown pisze...

Masz kredyt walutowy?
Robisz zakupy w zagranicznych sklepach internetowych i serwisach aukcyjnych?
Wybierasz się na wakację za granicę?
A może prowadzisz inną działalność, której towarzyszy wymiana walut?
Poznaj ofertę kantoru Walutowego Alor Banku!

Link referencyjny:
https://kantor.aliorbank.pl/register/personal?recommendation=6YCQH8AUMWRJ

Kod rekomendacyjny: 6YCQH8AUMWRJ

Anonimowy pisze...

mam konto walutowe a Alior chcialam wymienic euro na PL ale niestety nie wiem jka mam przelac euro na kantor prosze o pomoc

Ewelina Kształtowska pisze...

Podobno sam kantor w sobie nie jest taki zły z tego co ludzie opisują. Jednak aj zdecydowałam się na fajniejsze rozwiązanie i znacznie prostsze. Mianowicie wyrobiłam sobie kartę wielowalutową w https://www.igoriacard.com i teraz mogę płacić nią gdzie tylko chcę jeśli mam odpowiednie środki na koncie w danej walucie.

Mateusz Domański pisze...

Super wpis. Pozdrawiam

Mateusz Domański pisze...

Ja nie mogę nic powiedzieć na temat tego kantoru gdyż nigdy nie miałem tam konta. Zresztą jeśli potrzebuję wymienić walutę to robię to najchętniej przez kantor internetowy Cinkciarz w którym za każdym razem uzyskuję najlepszy kurs wymiany. Myślę, że to jest główny czynnik decydujący o wyborze.

Podobne posty